This is featured post 1 title

This is featured post 2 title

This is featured post 3 title

This is featured post 4 title

This is featured post 5 title

 

Niskow臋glowodanowa dieta jest skuteczna

Dieta niskow臋glowodanowa opiera si臋 na wykluczeniu cukr贸w prostych i radykalnym ograniczeniu w臋glowodan贸w z艂o偶onych. Podstaw膮 posi艂k贸w s膮 natomiast t艂uszcze zwierz臋ce i ro艣linne. Taka zmiana ma przeprogramowa膰 organizm osoby odchudzaj膮cej si臋, ze spalania w臋glowodan贸w na wykorzystywanie t艂uszcz贸w jako 藕r贸d艂a energii. I rzeczywi艣cie, po dw贸ch, trzech tygodniach, stabilizuje si臋 poziom glukozy we krwi, co eliminuje napady g艂odu. S艂abnie apetyt, a w konsekwencji spada masa cia艂a. Typowy jad艂ospis sk艂ada si臋 z posi艂k贸w zawieraj膮cych t艂uste mi臋so wieprzowe, boczek, par贸wki, kie艂bas臋 oraz smalec, jaja 艣mietan臋. W diecie Kwa艣niewskiego spo偶ywa si臋 r贸wnie偶 spore ilo艣ci kapusty, kiszonej i sma偶onej. Popularne diety niskow臋glowodanowe, jak dieta Atkinsa, dieta Kwa艣niewskiego, dieta LCHF, pozwalaj膮 na szybk膮 redukcj臋 masy cia艂a, co jest bardzo motywuj膮ce. Jednak jak ka偶da monotonna dieta, maja pewne wady. Osoby wybieraj膮ce t臋 drog臋 odchudzania nara偶one s膮 na niedobory pokarmowe, a w konsekwencji na choroby, takie jak osteoporoza. Wzrasta we krwi poziom cholesterolu, co zwi臋ksza ryzyko chor贸b uk艂adu kr膮偶enia, jak mia偶d偶yca i zaburzenia pracy serca. Nerki s膮 obci膮偶one zbyt du偶膮 ilo艣ci膮 bia艂ka, a w膮troba nara偶ona na niebezpieczn膮 kwasic臋 ketonow膮. Dieta obfituj膮ca w t艂uszcze i bia艂ko jest wi臋c przeznaczona dla os贸b bez obci膮偶e艅 zdrowotnych i wymaga cz臋stej kontroli lekarskiej.

Zdrowy styl 偶ycia

W dzisiejszym zabieganym 艣wiecie, nastawionym g艂贸wnie na szeroko poj臋t膮 konsumpcj臋, dbanie o zdrowy styl 偶ycia jest rzadk膮 umiej臋tno艣ci膮. Trzeba sobie u艣wiadomi膰, 偶e to, jak 偶yjemy na co dzie艅 obecnie, b臋dzie mia艂o ogromny wp艂yw na nasz膮 kondycj臋 fizyczn膮 i psychiczn膮 w przysz艂o艣ci. Podstaw膮 korzystnego dla zdrowia trybu 偶ycia, jest unikanie b膮d藕 ograniczenie wszelkich u偶ywek. Papierosy, nadmiar alkoholu, kilka fili偶anek kawy w ci膮gu dnia, tylko pozornie poprawiaj膮 nam samopoczucie, a wp艂ywaj膮 negatywnie na ca艂y organizm. Dobrze zbilansowana dieta, kt贸ra jest sposobem na 偶ycie, a nie chwilowym 艣rodkiem do szczup艂ej sylwetki, zapewni nam, i zdrowie, i dobre samopoczucie. Istotne jest 艣wiadome kupowanie zdrowej 偶ywno艣ci, nieprzetworzonej, a najlepiej ekologicznej. Przyrz膮dzenie potrawy z dro偶szych produkt贸w ekologicznych b臋dzie kosztowa艂o tyle samo ile gotowe danie z hipermarketu, a korzy艣ci dla zdrowia s膮 niepodwa偶alne. Wa偶na jest jakakolwiek aktywno艣膰 fizyczna, uprawiana regularnie i z przyjemno艣ci膮. Umiej臋tno艣膰 odpoczywania, ale nie przed komputerem czy telewizorem, jest cenn膮 form膮 resetu naszego zapracowanego m贸zgu. Pomimo zm臋czenia, lepiej zregenerujemy si臋, piel臋gnuj膮c ogr贸dek warzywny, spaceruj膮c w parku czy graj膮c w pi艂k臋 z dzieckiem. Istotna jest higiena snu. Przed snem si臋 relaksujemy, wyciszamy, a do 艂贸偶ka nie zabieramy zmartwie艅 tylko dobr膮 ksi膮偶k臋.

T艂uszczowa dieta Atkinsa

Dieta oparta na spo偶ywaniu du偶ych ilo艣ci t艂uszcz贸w budzi szczere kontrowersje. T艂uszczowa dieta Atkinsa, ameryka艅skiego kardiologa, opiera si臋 na prostym i zadziwiaj膮cym za艂o偶eniu, 偶e aby pozby膰 si臋 nadmiaru tkanki t艂uszczowej z organizmu, nale偶y je艣膰 t艂uszcz. Tajemnica tego sposobu odchudzania, polega na przestawieniu organizmu cz艂owieka ze spalania w臋glowodan贸w na spalanie t艂uszcz贸w. Mo偶liwe jest to dzi臋ki znacznemu ograniczeniu dostarczania w臋glowodan贸w z posi艂kiem. Zalecane produkty pokarmowe s膮 smaczne i lubiane przez wi臋kszo艣膰 ludzi, dlatego dieta niskow臋glowodanowa cieszy si臋 ogromnym powodzeniem. Dopuszczalne pokarmy to obfituj膮ce w t艂uszcz mi臋sa, pasztety, boczek, jajecznica z kie艂bas膮, klopsiki, sosy 艣mietanowe, mas艂o majonez. W臋glowodany podawane s膮 w niewielkiej ilo艣ci, w postaci zielonych warzyw li艣ciastych jak sa艂ata, brukselka i broku艂y. Nale偶y unika膰 przede wszystkim cukru i warzyw bogatoskrobiowych np. ziemniak贸w oraz pieczywa. Celem pocz膮tkowej fazy jest stopniowe wyeliminowanie napad贸w g艂odu, co ogranicza apetyt i powoduje gwa艂towne chudni臋cie. Kolejne etapy polegaj膮 na stopniowym wprowadzaniu niewielkich dawek w臋glowodan贸w i utrzymaniu redukcji tkanki t艂uszczowej. Zalet膮 tej diety jest szybki efekt i regulacja poziomu cukru we krwi, co jest szczeg贸lnie istotne dla pacjent贸w z cukrzyc膮.

Odchudzanie na sali operacyjnej

Coraz wi臋cej os贸b cierpi na oty艂o艣膰. Z nadwag膮 mo偶na walczy膰 odpowiedni膮 diet膮, 膰wiczeniami fizycznymi i wspomaga膰 si臋 preparatami farmaceutycznymi przyspieszaj膮cymi redukcj臋 tkanki t艂uszczowej. Jednak istniej膮 przypadki, gdy te metody s膮 nieskuteczne mimo determinacji osoby z nadwag膮. Dotyczy to os贸b z oty艂o艣ci膮 narastaj膮c膮 latami, o wska藕niku BMI przekraczaj膮cym 35 a nawet 40. W takich przypadkach, jedynym ratunkiem umo偶liwiaj膮cym przyjmowanie mniejszych porcji jedzenia, nadmiernie rozepchanemu 偶o艂膮dkowi, jest chirurgiczne zmniejszenie jego obj臋to艣ci. Inn膮 opcj膮 zmniejszenia spo偶ywanych porcji jest operacyjne wprowadzenie balona, kt贸ry nast臋pnie zostaje nadmuchany i wype艂nia znaczn膮 cz臋艣膰 偶o艂膮dka. Operacje bariatryczne w kr贸tkim czasie powoduj膮 utrat臋 kilkudziesi臋ciu nagromadzonych kilogram贸w. Redukcja wagi z olbrzymiej do nadwagi, umo偶liwia pacjentowi rozpocz臋cie 膰wicze艅 fizycznych kontynuuj膮cych spadek masy. Problemem kobiet, szczeg贸lnie po ci膮偶y, jest nadmiar tkanki t艂uszczowej nadmiernie zgromadzonej w pewnej partii cia艂a. Najcz臋艣ciej k艂opot sprawia tkanka t艂uszczowa skumulowana na brzuchu oraz na biodrach. Najlepsz膮 metod膮 usuwania partii tkanki t艂uszczowej opornej na 膰wiczenia fizyczne i diet臋, jest liposukcja. Zabieg polega na odsysaniu nagromadzonego t艂uszczu, po uprzednim zniszczeniu za pomoc膮 lek贸w podawanych miejscowo, 艣cian kom贸rek t艂uszczowych.

Nasze zdrowie zale偶y od nas

Na stan zdrowia wp艂ywa wiele czynnik贸w. Zar贸wno to jak si臋 od偶ywiamy, jak odpoczywamy a tak偶e poziom stresu, ilo艣膰 snu, decyduj膮 o d艂ugo艣ci i jako艣ci naszego 偶ycia. Kluczow膮 rol臋 odgrywa jednak regularna dawka wysi艂ku fizycznego dostosowanego do naszych mo偶liwo艣ci i upodoba艅. Tylko t臋 form臋 dyscypliny sportowej, kt贸r膮 lubimy i kt贸ra sprawia nam rado艣膰 b臋dziemy uprawia膰 sumiennie przez ca艂e 偶ycie. Rodzaj wysi艂ku fizycznego nale偶y dostosowa膰 tak偶e do temperamentu danego cz艂owieka i charakteru pracy. Osoba pracuj膮ca w fabryce, po dniu sp臋dzonym w ha艂asie hali produkcyjnej, wybierze relaksowanie si臋 poprzez jog臋 czy spacer. Natomiast m艂ody biznesmen, zm臋czony firmowymi negocjacjami, roz艂aduje stres na korcie tenisowym albo na bie偶ni. Niezale偶nie od formy 膰wicze艅 fizycznych, ka偶dy ruch poprawia prac臋 uk艂adu kr膮偶enia, dotlenia organizm, r贸wnie偶 m贸zg, co przek艂ada si臋 na lepsz膮 jego wydajno艣膰. Wysi艂ek fizyczny zwi臋ksza elastyczno艣膰 staw贸w i mi臋艣ni, co procentuje w starszym wieku. Ka偶dy ruch, a szczeg贸lnie na 艣wie偶ym powietrzu, dotlenia nasza sk贸r臋, co wp艂ywa na jej j臋drno艣膰 i pozwala d艂u偶ej zachowa膰 m艂ody wygl膮d. Regularny ruch poprawia jako艣膰 snu, nasze samopoczucie oraz sprawia, 偶e mamy wi臋cej energii i pozytywne nastawienie do 艣wiata, jeste艣my zrelaksowani i spokojniej podchodzimy do codziennych wyzwa艅.

Optymalna dieta wegetaria艅ska

Dieta wegetaria艅ska jest okre艣leniem obejmuj膮cym mniejsze lub wi臋ksze ograniczenia zwi膮zane z jedzeniem mi臋sa. Zasadniczo wegetarianie nie jedz膮 偶adnego mi臋sa oraz ryb i owoc贸w morza. Dieta wegetaria艅ska to spos贸b na 偶ycie, wynikaj膮cy z pobudek religijnych, ideologicznych lub rzadko zdrowotnych. Radykaln膮 odmian膮 wegetarianizmu jest weganizm, wykluczaj膮cy wszystkie produkty pochodz膮ce od zwierz膮t, czyli mas艂o, mleko, sery oraz jaja. Niekt贸rzy weganie nie spo偶ywaj膮 r贸wnie偶 miodu, jako produktu wytwarzanego przez pszczo艂y. Najbardziej rozpowszechnion膮 odmian膮 diety wegetaria艅skiej jest laktoowowegetarianizm, dopuszczaj膮cy jedzenie zar贸wno jaj, jak i mleka oraz jego przetwor贸w. Znana jest odmiana powy偶szego stylu od偶ywiania o bardzo restrykcyjnych regu艂ach, pozwalaj膮cych jedynie na jedzenie 艣wie偶ych produkt贸w, niegotowanych, czyli witarianizm. Jeszcze rzadziej wyst臋puje fruktarianizm, polegaj膮cy na niespo偶ywaniu 偶adnych owoc贸w i warzyw, gdyby zjedzenie cz臋艣ci danej ro艣liny spowodowa艂o jej 艣mier膰. Witarianie jedz膮 pomidory, og贸rki, bak艂a偶any czy owoce zrywane z drzewa jak jab艂ka, gruszki. Niezale偶nie od formy wegetarianizmu, osoby nie spo偶ywaj膮ce produkt贸w zwierz臋cych, musz膮 szczeg贸lnie dba膰 o dostarczanie w diecie 偶elaza i witaminy B12 lub suplementowa膰 je preparatami z apteki, gdy偶 s膮 bardziej nara偶one na anemi臋.

Suplementy diety wspomagaj膮ce odchudzanie

Kuracja odchudzaj膮ca wymaga dzia艂ania na r贸偶nych polach. Zasadnicz膮 kwesti膮, jest oczywi艣cie ograniczenie spo偶ywanych kalorii. Konieczne jest r贸wnie偶 wprowadzenie regularnych 膰wicze艅 fizycznych w celu redukcji tkanki t艂uszczowej. Dodatkowo mo偶na si臋 wspomaga膰 r贸偶nymi preparatami przydatnymi podczas odchudzania. Suplementy diety stosowane w trakcie kuracji charakteryzuj膮 si臋 odmiennymi mechanizmami dzia艂ania i r贸偶n膮 skuteczno艣ci膮. Wieloletnie badania dowodz膮 szczeg贸lnie korzystnych efekt贸w stosowania preparat贸w chromu organicznego, CLA oraz L-karnityny. Chrom jest pierwiastkiem niezb臋dnym do regulacji poziomu cukru we krwi. Ma to szczeg贸lne znaczenie w przypadku diabetyk贸w i os贸b odchudzaj膮cych si臋. Dzi臋ki niedopuszczaniu do nag艂ego spadku st臋偶enia glukozy we krwi, chrom zapobiega napadom wilczego g艂odu i skutecznie hamuje apetyt na s艂odycze. Polecany przede wszystkim, osobom z nadwag膮, kt贸rej przyczyn膮 jest 艂akomstwo. CLA czyli sprz臋偶ony kwas linolenowy, wyst臋puje naturalnie w chudym mi臋sie. Jego zadaniem jest transport t艂uszcz贸w do mi臋艣ni, gdzie podczas ich pracy zostaj膮 spalone. Preparaty z CLA s膮 stosowane przynajmniej p贸艂 godziny przed wysi艂kiem fizycznym. L-karnityna jest substancj膮 naturalnie wyst臋puj膮c膮 w organizmie oraz dostarczan膮 z po偶ywieniem. Redukuje tkank臋 t艂uszczow膮 przez zwi臋kszenie pozyskiwania energii z t艂uszcz贸w oraz wzmaga wydolno艣膰 mi臋艣ni podczas 膰wicze艅.

Skuteczna dieta bogatobia艂kowa

Odpowiednia ilo艣膰 bia艂ka jest niezb臋dna w codziennym jad艂ospisie, a szczeg贸lnie w trakcie kuracji odchudzaj膮cej. Proces trawienia bia艂ka wymaga bowiem, wi臋kszej ilo艣ci energii ni偶 trawienie w臋glowodan贸w czy t艂uszcz贸w. Zu偶ywanie wi臋kszej ilo艣ci energii wi膮偶e si臋, oczywi艣cie, ze spaleniem wi臋kszej liczby kalorii. Najs艂ynniejsz膮 diet膮 opart膮 na tym za艂o偶eniu jest bogatobia艂kowa dieta Dukana. Spo偶ywaj膮c przez pierwsze dwa tygodnie niewielkie posi艂ki zawieraj膮ce g艂贸wnie chude bia艂ko, zmuszamy sw贸j organizm do du偶ego wydatku energetycznego zwi膮zanego z trawieniem. Dozwolone s膮 jaja, chude mi臋so drobiowe, pieczone lub przyrz膮dzone na parze, chude w臋dliny oraz chudy nabia艂, czyli jogurty naturalne, serek wiejski, twar贸g. Wykluczone s膮 t艂uszcze i bardzo mocno ograniczone spo偶ywanie warzyw i owoc贸w. Po dw贸ch tygodniach mo偶na wprowadza膰 stopniowo dodatek warzyw w postaci plasterka pomidora czy li艣cia sa艂aty. Dieta bogatobia艂kowa szybko przynosi upragnione efekty czyli redukcj臋 masy cia艂a. Powoduje jednak r贸偶ne dzia艂ania uboczne. Najcz臋stszym rezultatem ograniczenia spo偶ycia warzyw, a wi臋c b艂onnika pobudzaj膮cego perystaltyk臋 jelit, s膮 uporczywe zaparcia. Mo偶na temu zaradzi膰 zwi臋kszaj膮c ilo艣膰 wypijanej wody, 膰wicz膮c brzuszki i wprowadzaj膮c w艂贸kniste warzywa co drugi dzie艅. Niepokoj膮cym efektem nadmiernego spo偶ycia bia艂ka jest znaczne obci膮偶enie nerek, prowadz膮ce niekiedy do zaburze艅 ich pracy.

Rola wody w diecie odchudzaj膮cej

Osoby odchudzaj膮ce si臋 cz臋sto pope艂niaj膮 podstawowy b艂膮d, ograniczaj膮c ilo艣膰 wypijanych p艂yn贸w w celu szybkiej redukcji masy cia艂a. W ten spos贸b, nie tylko nie pozb臋dziemy si臋 nadmiaru tkanki t艂uszczowej, ale te偶 mo偶emy doprowadzi膰 do odwodnienia organizmu, os艂abienia, spadku si艂y mi臋艣niowej podczas 膰wicze艅 i b贸lu g艂owy. Woda odgrywa bardzo wa偶n膮 role w organizmie. Przede wszystkim, jest niezb臋dna do wielu proces贸w biochemicznych zachodz膮cych ca艂y czas w ciele cz艂owieka. Jest rozpuszczalnikiem wielu substancji chemicznych, r贸wnie偶 toksyn oraz rozcie艅cza p艂yny ustrojowe do odpowiedniego st臋偶enia. Dzi臋ki niej mo偶liwe jest utrzymanie prawid艂owego ci艣nienia krwi. Odpowiednie nawodnienie tkanek sk贸ry, zapewnia jej j臋drno艣膰 i funkcje ochronn膮 przed czynnikami zewn臋trznymi. Dodatkowo picie wody, najlepiej niskozmineralizowanej, przed posi艂kami pozwala na ograniczenie rozmiar贸w porcji. W trakcie odchudzania powinno si臋 wypija膰 przynajmniej dwa litry wody dziennie, cz臋sto i ma艂ymi 艂ykami. Nale偶y ograniczy膰 picie kawy i czarnej herbaty, poniewa偶 maj膮 dzia艂anie odwadniaj膮ce i wyp艂ukuj膮 cenne minera艂y, g艂贸wnie magnez i potas. Niedozwolone s膮 s艂odkie napoje i dos艂adzane soki w kartonach, przyczyniaj膮ce si臋 do nadwagi. W czasie diety mo偶na r贸wnie偶 popija膰 zielon膮 herbat臋 i s艂abe herbatki zio艂owe np. z pokrzywy, o dzia艂aniu oczyszczaj膮cym i wzmacniaj膮cym.

Jak zapobiega膰 b贸lom szyi i bark贸w

B贸le szyi i plec贸w s膮 niestety wkalkulowane w zakres pracy, jak膮 wi臋kszo艣膰 z nas wykonuje. Siedz膮c za biurkiem i stukaj膮c palcami w klawiatur臋 mo偶na odnie艣膰 wra偶enie, 偶e ta nienaturalna dla cz艂owieka postawa si臋 utrwala i zaburza naturalne funkcjonowanie organizmu. W wielu przypadkach ta niemi艂a, mroczna wizja sta艂a si臋 rzeczywisto艣ci膮. Obecnie wi臋c os贸b ni偶 kiedykolwiek narzeka na cz臋sty b贸l w okolicach karku, a tak偶e napi臋cie nerwowe, objawiaj膮ce si臋 w spi臋tych mi臋艣niach. Jak zapobiega膰 tego rodzaju dolegliwo艣ci膮? Poniewa偶 wyst臋puj膮 powszechnie, nie jest to 艂atwe, ale mo偶liwe. Warto przeanalizowa膰 sw贸j styl 偶ycia. Na przyk艂ad osoba, kt贸ra w czasie pracy zawodowej musi przez osiem lub wi臋cej godzin siedzie膰 i wpatrywa膰 si臋 w ekran komputera, mo偶e postanowi膰, 偶e popo艂udnia wykorzysta na uprawianie jakiego艣 rodzaju aktywno艣ci fizycznej. Na przyk艂ad spacery, bieganie, jazda na rolkach b膮d藕 rowerze, to dobry pocz膮tek zdrowego stylu 偶ycia. Cho膰 pocz膮tkowo uprawianie jakiego艣 sportu mo偶e wi膮za膰 si臋 z cierpieniem, 艂zami i potem, to p贸藕niej korzy艣ci wynikaj膮ce z dobrej kondycji s膮 nie do przecenienia. Na przyk艂ad ludziom aktywnym fizycznie rzadziej przytrafia si臋 b贸l szyi i bark贸w. Ponadto, wzrasta ich odporno艣膰 fizyczna i nie choruj膮 za ka偶dym razem, gdy zmienia si臋 pora roku albo temperatura na zewn膮trz spada.