Niskowęglowodanowa dieta jest skuteczna

Dieta niskowęglowodanowa opiera się na wykluczeniu cukrów prostych i radykalnym ograniczeniu węglowodanów złożonych. Podstawą posiłków są natomiast tłuszcze zwierzęce i roślinne. Taka zmiana ma przeprogramować organizm osoby odchudzającej się, ze spalania węglowodanów na wykorzystywanie tłuszczów jako źródła energii. I rzeczywiście, po dwóch, trzech tygodniach, stabilizuje się poziom glukozy we krwi, co eliminuje napady głodu. Słabnie apetyt, a w konsekwencji spada masa ciała. Typowy jadłospis składa się z posiłków zawierających tłuste mięso wieprzowe, boczek, parówki, kiełbasę oraz smalec, jaja śmietanę. W diecie Kwaśniewskiego spożywa się również spore ilości kapusty, kiszonej i smażonej. Popularne diety niskowęglowodanowe, jak dieta Atkinsa, dieta Kwaśniewskiego, dieta LCHF, pozwalają na szybką redukcję masy ciała, co jest bardzo motywujące. Jednak jak każda monotonna dieta, maja pewne wady. Osoby wybierające tę drogę odchudzania narażone są na niedobory pokarmowe, a w konsekwencji na choroby, takie jak osteoporoza. Wzrasta we krwi poziom cholesterolu, co zwiększa ryzyko chorób układu krążenia, jak miażdżyca i zaburzenia pracy serca. Nerki są obciążone zbyt dużą ilością białka, a wątroba narażona na niebezpieczną kwasicę ketonową. Dieta obfitująca w tłuszcze i białko jest więc przeznaczona dla osób bez obciążeń zdrowotnych i wymaga częstej kontroli lekarskiej.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply