Rola wody w diecie odchudzającej

Osoby odchudzające się często popełniają podstawowy błąd, ograniczając ilość wypijanych płynów w celu szybkiej redukcji masy ciała. W ten sposób, nie tylko nie pozbędziemy się nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale też możemy doprowadzić do odwodnienia organizmu, osłabienia, spadku siły mięśniowej podczas ćwiczeń i bólu głowy. Woda odgrywa bardzo ważną role w organizmie. Przede wszystkim, jest niezbędna do wielu procesów biochemicznych zachodzących cały czas w ciele człowieka. Jest rozpuszczalnikiem wielu substancji chemicznych, również toksyn oraz rozcieńcza płyny ustrojowe do odpowiedniego stężenia. Dzięki niej możliwe jest utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Odpowiednie nawodnienie tkanek skóry, zapewnia jej jędrność i funkcje ochronną przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo picie wody, najlepiej niskozmineralizowanej, przed posiłkami pozwala na ograniczenie rozmiarów porcji. W trakcie odchudzania powinno się wypijać przynajmniej dwa litry wody dziennie, często i małymi łykami. Należy ograniczyć picie kawy i czarnej herbaty, ponieważ mają działanie odwadniające i wypłukują cenne minerały, głównie magnez i potas. Niedozwolone są słodkie napoje i dosładzane soki w kartonach, przyczyniające się do nadwagi. W czasie diety można również popijać zieloną herbatę i słabe herbatki ziołowe np. z pokrzywy, o działaniu oczyszczającym i wzmacniającym.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply