Skuteczna dieta bogatobiałkowa

Odpowiednia ilość białka jest niezbędna w codziennym jadłospisie, a szczególnie w trakcie kuracji odchudzającej. Proces trawienia białka wymaga bowiem, większej ilości energii niż trawienie węglowodanów czy tłuszczów. Zużywanie większej ilości energii wiąże się, oczywiście, ze spaleniem większej liczby kalorii. Najsłynniejszą dietą opartą na tym założeniu jest bogatobiałkowa dieta Dukana. Spożywając przez pierwsze dwa tygodnie niewielkie posiłki zawierające głównie chude białko, zmuszamy swój organizm do dużego wydatku energetycznego związanego z trawieniem. Dozwolone są jaja, chude mięso drobiowe, pieczone lub przyrządzone na parze, chude wędliny oraz chudy nabiał, czyli jogurty naturalne, serek wiejski, twaróg. Wykluczone są tłuszcze i bardzo mocno ograniczone spożywanie warzyw i owoców. Po dwóch tygodniach można wprowadzać stopniowo dodatek warzyw w postaci plasterka pomidora czy liścia sałaty. Dieta bogatobiałkowa szybko przynosi upragnione efekty czyli redukcję masy ciała. Powoduje jednak różne działania uboczne. Najczęstszym rezultatem ograniczenia spożycia warzyw, a więc błonnika pobudzającego perystaltykę jelit, są uporczywe zaparcia. Można temu zaradzić zwiększając ilość wypijanej wody, ćwicząc brzuszki i wprowadzając włókniste warzywa co drugi dzień. Niepokojącym efektem nadmiernego spożycia białka jest znaczne obciążenie nerek, prowadzące niekiedy do zaburzeń ich pracy.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply